Wie heeft de verkeersrotonde bedacht?

Wanneer kwam de eerste verkeersrotonde? Welke persoon heeft het bedacht? In welk land was de eerste verkeersrotonde? Want ik zie tegenwoordig dat ze het in Duitsland ook veel toepassen. Volgens mij bestaat het niet lang. Op sommige gevaarlijke kruispunten, zie je dat ze tegenwoordig een rotonde neer plaatsen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
8.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een van de oudste van Nederland is ongetwijfeld de beruchtste. In mijn eigen stad Nijmegen. Het Keizer Karel rotonde plein. http://nl.wikipedia.org/wiki/Keizer_Karelplein_(Nijmegen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een van de oudste van Nederland is ongetwijfeld de beruchtste. In mijn eigen stad Nijmegen. Het Keizer Karel rotonde plein. Toegevoegd na 52 seconden:
Wie hier rijles krijgt, moet daar hoe dan ook op! Bronnen:
- http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=8332&start=15
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Keizer_Karelplein_(Nijmegen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Corsa66, haha, moest daar inderdaad op, maar voor het afrijden niet...

Het beste antwoord

Het oudste cirkelvormige verkeersplein, King's Circus, ligt in Bath, en is ontworpen door de architect John Wood, the Elder.

Andere vroege verkeerspleinen als in 1904 de Columbus Circle in Manhattan en in 1907 het Place de l'Etoile rond de Arc de Triomphe in Parijs, wijken qua werking significant af van moderne rotondes

De eerste moderne rotondes zijn in de jaren 60 in Engeland ontworpen door het United Kingdom Transport Research Laboratory.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het .verkeersplein in Bath kwam in 1768 gereed
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verkeersplein is geen rotonde en daarbij Nijmegen had er al eentje Keizer karel in 1880
rose
11 jaar geleden
Super, voeg jouw betere antwoord toe...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Corsa66 moet gewoon een antwoord plaatsen als hij/zij het zo goed weet